ردکردن این

بررسی گوشی Poco X3 GT

شرکت پوکو و شیائومی دو شرکت ظاهراً مستقل هستند و به نظر می رسد که قصد دارند دوست داران برند شائومی را گیج کنند. مثلا Poco X3 GT یک نسخه تغییر نام داده شده از Redmi Note 10 Pro چینی است. این نام گذاری در مورد F3 GT نیز صدق میکند که همان گوشی Redmi K40 Gaming Edition برای چین است. پس این گوشی جدیدی نیست و در واقع مدتی است که در چین با نام تجاری Redmi به فروش می رسد. اما اینک در بازار جهانی با تغییرات کوچک و رابط کاربری متفاوت عرضه شده است. در بررسی این گوشی با تیم SGPLUS همراه باشید.

مشخصات موبایل Poco X3 GT

طراحی و مشخصات ظاهری

پوکو X3 GT ممکن است یک میان رده باشد، اما مطمئناً شبیه یک بالا رده عمل می کند. چه نسخه مشکی درخشان Stargaze (مدل مورد بررسی)، چه مدل سفید ابری راه راه یا آبی موجی، یک تلفن با ظاهر متمایز خواهید داشت. این مدل GT همچنین از آخرین محافظ صفحه گوریلا گلس Victus استفاده می کند، چیزی که تا همین اواخر منحصر به پرچمداران بود. Poco X3 GT، همتای چینی Redmi آن، و نوکیا X20 در واقع اولین گوشی هایی هستند که Victus را خارج از بالا رده ها ارائه می دهند. ما بقی قسمت های Poco X3 GT از پلاستیک ساخته شده است، ولی با کیفیت به نظر می رسد. فریم میانی روکش مات دارد، در حالی که پنل پشت براق است و مانند شیشه به نظر می رسد. درست مانند بسیاری از گوشی های میان رده شیائومی و پوکو، Poco X3 GT دارای استاندارد IP53 است که نویدبخش محافظت در برابر گرد و غبار و پاشیده شدن آب است. تقریباً تمام قسمت جلویی توسط صفحه نمایش LCD با اندازه 6.6 اینچی اشغال شده است. پنل LCD است ولی یکی از بهترین هاست. نمایشگر از نرخ تازه‌سازی تطبیقی 120 هرتز، HDR10 و فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌ کند. یک پانچ هول در زیر خروجی گوشی برای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی وجود دارد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

گوشی دارای یک قاب دوربین نسبتا بزرگ است که مانند بسیاری از گوشی ها به قدری از پنل بیرون زده است که باعث تکان خوردن گوشی روی سطح صاف می شود. در بالای گوشی می‌ توانید بلستر IR، یکی از میکروفون‌ ها و خروجی بلندگو را پیدا کنید. خروجی بلند گوی دیگر به همراه پورت USB-C و میکروفون اصلی در پایین قرار دارد. اسلات دو سیم کارته به تنهایی در سمت چپ قرار دارد. دکمه تنظیم صدا و کلید پاور در سمت راست قرار دارند. Poco X3 GT دارای یک اسکنر اثر انگشت همیشه روشن است که در کلید پاور تعبیه شده است. جای تعجب نیست که سنسوری که روی بدنه گوشی نصب شده است، بسیار سریع است و از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار است.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com
برگرفته از وبسایت gsmarena.com

صفحه نمایش

Poco X3 GT دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی IPS LCD است که مشابه آنچه در Poco X3 NFC و Poco X3 Pro دیده‌ ایم است. وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل (399ppi)، پشتیبانی از HDR10، نرخ رفرش تطبیقی 120 هرتز و نمونه برداری لمسی 240 هرتز دارد. پوکو وعده 450 نیت روشنایی معمولی را برای صفحه نمایش داده است. ما توانستیم چیزی در همین حدود یعنی 430 نیت را اندازه گیری کنیم. در حالت نور شدید خورشید نمایشگر توانست رئشنایی 537 نیت را ارائه کند. سطح مشکی یکی از عمیق‌ترین سطح‌هایی است که ما روی LCD ثبت کرده‌ایم، و کنتراست در حدود 1400:1 عالی بود. حداقل روشنایی فوق العاده است؛ ما 0.9 نیت باورنکردنی را در نقطه سفید اندازه گرفتیم. در زمینه نرخ نو سازی دو تنظیم در دسترس شما است؛ Standard (60 هرتز) و High (120 هرتز). نمایشگر Poco X3 GT واقعاً یکی از سازگار ترین نمایشگر هایی است که تا به امروز دیده ایم. در زمان مناسب به نرخ‌ های تازه‌ سازی وعده داده شده تغییر می‌ کند. ویدئو ها در حالت‌ های 30 هرتز یا 48 هرتز پخش می‌ شوند، بازی‌ های دارای قابلیت HRR در فرکانس‌ های 90 هرتز و 120 هرتز اجرا می‌ شوند، تصاویر ثابت در 50 هرتز نشان داده می‌ شوند و غیره.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

دوربین

Poco X3 GT دارای یک دوربین سه گانه است که در یک قاب دوربین نسبتا بزرگ در پشت قرار گرفته است. یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی دیده می شود. Poco X3 GT به یک سنسور 64 مگاپیکسلی 1/2 اینچی OmniVision OV64B با فیلتر Quad-Bayer متکی است. این سنسور دارای پیکسل‌های 0.7 میکرومتر است و پس از قرارگیری 4 در 1، یک عکس 16 مگاپیکسلی با 1.4 میکرومتر دریافت خواهید کرد. این سنسور پشت یک لنز 26 میلی‌ متری f/1.79 قرار دارد، از سنسور تشخیص عمق پشتیبانی می‌کند، اما خبری از لرزش گیر اپتیکال نیست. حالت 64 مگاپیکسلی با وضوح بالا، حالت Pro و همچنین حالت شب برای این دوربین موجود است. دومین سنسور 8 مگاپیکسلی 1/4 اینچی Sony IMX355 با لنز فوق عریض 16 میلی‌ متری f/2.2 است. فوکوس در بی‌ نهایت ثابت است. دوربین ماکرو دارای سنسور 2 مگاپیکسلی GalaxyCore GC02M1 با لنز دیافراگم f/2.4 است و فوکوس در فاصله حدوداً 4 سانتی متری ثابت است.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

عکس های پیش فرض 16 مگاپیکسلی از دوربین اصلی برای این کلاس عالی هستند. جزئیات زیاد است، رنگ ها دقیق هستند. به طور کلی، اینها برخی از عکس‌ های بهتر از دوربین اصلی گوشی‌ های هوشمند و نه تنها در محدوده میان رده هستند که اخیراً دیده‌ ایم. در ادامه نمونه هایی از عکس های ثبت شده با این دوربین ها را قرار می دهیم. با کلیک بر روی عکس میتوانید نمونه با کیفیت اصلی از سایت GSMARENA را مشاهده کنید.

دوربین اصلی در روز
دوربین سلفی پرتره
دوربین فوق عریض در روز
دوربین ماکرو

مشخصات سخت افزار

پردازنده:

Poco X3 GT اولین گوشی است که بر اساس چیپست Dimensity 1100 مدیاتک ساخته شده است. پلتفرم سخت افزاری مشابه تراشه برتر Dimensity 1200 است. هسته های CPU، گرافیک و مجموعه اتصال یکسانی دارد، اما بیشتر در سرعت  متفاوت هستند. بنابراین، تراشه Dimensity 1100 یک پردازنده هشت هسته ای (چهار هسته‌ ی 2.6 گیگاهرتز Cortex-A78 و چهار هسته‌ ی 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55) است. در بخش گرافیک، چیپست در مجموع دارای 9 هسته محاسباتی Mali-G77 است.

حافظه رم و حافظه ذخیره سازی:

Poco X3 GT با 8 گیگابایت رم LPDDR4X در دسترس است و می‌ توانید بین 128 گیگابایت و 256 گیگابایت حافظه UFS3.1 یکی را انتخاب کنید.

باتری:

Poco X3 GT، درست مانند Poco X3 NFC و Poco X3 Pro، از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی نیرو می گیرد. این گوشی از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می کند. همچنین آداپتور ۶۷ واتی همراه با گوشی در جعبه است. بنابراین، این مدل جدید Poco X3 GT در تست باتری وبسایت GSMARENA امتیاز قابل توجه استقامت 110 ساعت را به دست آورد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

بنچمارک و توان پردازشی

تست عملکرد نسبت به هم رده های Poco X3 GT

امتیاز کلی GeekBench 5

Poco X3 GT
2310
Poco X3 Pro
2574
Xiaomi Redmi Note 10 Pro
1780
Poco X3 NFC
1777
Samsung Galaxy A52
1577

نکات مثبت:

تست گرافیک و بازی نسبت به هم رده های Poco X3 GT

امتیاز AnTuTu 9

Poco X3 GT
578505
OnePlus Nord 2
598022
Xiaomi Mi 11 Lite 5G
522490
OnePlus Nord CE 5G
391770
Xiaomi Redmi Note 10S
330909

نکات منفی:

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.