ردکردن این

بررسی گوشی Poco M3 Pro 5G

پوکو گوشی ارزان قیمت دیگری که بر روی ارتباط 5G تمرکز دارد عرضه کرد. و همانطور که ممکن است این موضوع برای کاربران آنچنان مهم نباشد بر روی چیز های بیشتری نیز کار کرده است. Poco M3 Pro 5G جدید دارای یک مجموعه ویژگی های غنی است که برای یک گوشی مقرون به صرفه است. ویژگی هایی مانند صفحه نمایشگر با نرخ نوسازی مناسب، پردازنده قوی نسبت به بودجه، باتری بزرگ و دوربین های کارآمد. گزینه های اتصال زیادی نیز وجود دارد مانند اتصال 5G، NFC و همچنین بلستر IR، بلوتوث 5 و اتصال وای فای دوگانه. در بررسی Poco M3 Pro 5G با تیم SGPLUS همراه باشید.

مشخصات موبایل Poco M3 Pro 5G

طراحی و مشخصات ظاهری

اگر خوب دقت کرده باشید Poco M3 Pro 5G از قطعات داخلی Redmi Note 10 5G بهره می برد ولی در ظاهر متفاوت است. پوکو تلاش کرده که از فرم ظاهر مدل های Redmi خارج شود که انصافا موفق هم بوده است. در این گوشی نیز در صورت شباهت های سخت افزاری به همتای ردمی خودش از زبان طراحی متفاوتی برای پنل پشتی استفاده شده است. بهتر است راجع Poco M3 Pro 5G صحبت کنیم. پوکو طراحی پلاستیکی براق را برای پنل پشتی در نظر گرفته است که بسیار شبیه به شیشه است. قاب دوربین در قسمت بالا سمت چپ به صورت عمودی طراحی شده است که توسط یک نوار مشکی جزئی احاطه شده است که جای نوشته نسبتا بزرگ POCO است و تا کناره های قاب میانی کشیده شده است. این ماژول زیاد از قاب بیرون نزده است بنابر این روی سطوح صاف آنچنان تکان نمی خورد که آزار دهنده باشد. صفحه نمایش 6.5 اینچی IPS LCD بیشتر قسمت جلویی را اشغال می کند. این نمایشگر دارای یک پنل 90 هرتزی FullHD است که توسط یک قطعه صاف از شیشه گوریلا گلس 3 محافظت می شود. در مرکز بالا نیز می توانید پانچ هول دوربین سلفی را ببینید. 

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

فریم میانی که در اطرافش کمی خمیده است نیز از پلاستیک و با همان رنگ تیره پنل پشتی است ولی با روکش مات که گوشی را کاملا خوش دست و چسبنده می کند. اسلات سیم کارت هیبریدی در سمت چپ قرار دارد. سمت راست کلیدهای تنظیم صدا و پاور را در خود جای داده است. سطح دکمه پاور به عنوان حسگر اثر انگشت همیشه روشن عمل می کند که بسیار سریع و قابل اعتماد است. قسمت بالایی Poco M3 Pro 5G دارای جک 3.5 میلی‌ متری صدا، میکروفون دوم برای صدای استریو در ویدیو ها و کاهش نویز در تماس‌ ها و همچنین بلستر IR است. پایین جایی است که درگاه USB-C، میکروفون اصلی و بلندگو را می‌بینید.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com
برگرفته از وبسایت gsmarena.com

صفحه نمایش

Poco M3 Pro 5G دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی IPS LCD است. این پنل دارای وضوح معمول 1080pدر 2,400 پیکسل و در نتیجه تراکم پیکسلی 400ppi و نسبت تصویر 20:9 است. یک گوریلا گلس تخت 3 نیز وظیفه محافظت از نمایشگر را به عهده دارد. نمایشگر Poco M3 Pro 5G از نرخ نوسازی پویا 90 هرتز پشتیبانی می کند و خبری از پشتیبانی HDR نیست. این گوشی دارای دو تنظیمات High (90 هرتز) و Standard (60 هرتز) برای نرخ نوسازی است. گزینه High قرار است پویا باشد یعنی بسته به محتوای نشان داده شده، باید بین 30 هرتز، 50 هرتز، 60 هرتز و 90 هرتز به طور خودکار جابجا شود. و گزینه استاندارد به طور ثابت روی 60 هرتز ثابت نگه می دارد. صفحه نمایش Poco M3 Pro 5G دارای حداکثر روشنایی 413 نیت در حالت دستی است، اما می تواند تا 536 نیت روشنایی را در برابر نور شدید خورشید ارائه کند. اینها، همراه با سطح مشکی عمیق و چشمگیر، کنتراست عالی 1475:1 را ایجاد می کنند.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

دوربین

Poco M3 Pro 5G، دارای ماژول دوربین سه گانه در پشت و یک دوربین سلفی در جلو است. سه‌گانه‌ی عقب کاملا معمول گوشی های میان رده است. که دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است. Poco M3 Pro دارای دوربین اصلی با وضوح بالا است. این دوربین به سنسور 48 مگاپیکسلی OmniVision OV48B با اندازه 1/2 اینچی با پیکسل‌های 0.8 میکرومتر، فیلتر Quad-Bayer و سنسور تشخیص عمق متکی است. دارای لنز 26 میلی‌ متری f/1.8 و همچنین پشتیبانی از حالت شب است. دوربین ماکرو از سنسور 2 مگاپیکسلی Hynix Hi-259 با پیکسل‌ های بزرگ 1.75 میکرو متری استفاده می‌ کند. لنز این دوربین دارای دیافراگم f/2.4 است، در حالی که فوکوس در فاصله 4 تا 5 سانتی متر ثابت است. سومین دوربین سنسور عمق 2 مگا پیکسلی تک رنگ GalaxyCore GC02M1B است. و در آخر دوربین سلفی از سنسور 8 مگاپیکسلی OmniVision OV8856 با اندازه 1/4 اینچی با پیکسل‌ های 1.12 میکرو متری استفاده می‌ کند. پشت لنز f/2.0 قرار می‌ گیرد و فوکوس ثابت دارد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

عکس‌ها از نظر جزئیات غنی و واضح هستند، سطوح نویز پایین هستند، رنگ‌ها عمدتاً دقیق هستند و محدوده دینامیکی بسیار خوب است – حتی اگر HDR خودکار روشن بماند. در ادامه نمونه هایی از عکس های ثبت شده با این دوربین ها را قرار می دهیم. با کلیک بر روی عکس میتوانید نمونه با کیفیت اصلی از سایت GSMARENA را مشاهده کنید.

دوربین اصلی در روز
دوربین سلفی پرتره
دوربین اصلی حالت پرتره
دوربین ماکرو

مشخصات سخت افزار

پردازنده:

Poco M3 Pro 5G مجهز به مقرون به صرفه ترین تراشه مجهز به 5G مدیاتک یعنی Dimensity 700 می باشد که همان چیپست گوشی های Redmi Note 10 5G و Realme 8 5G است. تراشه Dimensity 700 5G دارای یک پردازنده هشت هسته ای خوب با 2 هسته ی 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A76 و 6 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55 است. پردازنده گرافیکی آن Mali-G57 MC2 است.

حافظه رم و حافظه ذخیره سازی:

در نهایت، Poco M3 Pro 5G در دو نوع موجود است که همگی دارای رم LPDDR4X و حافظه داخلی UFS 2.2 هستند. پیکر بندی های 4 گیگابایت رم / 64 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم / 128 گیگابایت حافظه داخلی.

باتری:

پوکو ام 3 پرو از یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند و همچنین از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می کند. این گوشی در تمام سناریوهای آزمایشی از جمله تماس‌ها، مرور وب، پخش ویدیو و عملکرد مناسب در حالت آماده‌ باش، عملکرد بسیار خوبی داشت. آزمایش های وبسایت GSMARENA امتیاز استقامت بسیار خوب 121 را ثبت کرد.

برگرفته از وبسایت gsmarena.com

بنچمارک و توان پردازشی

نکات مثبت:

نکات منفی:

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.