ردکردن این
amdryzen-new-apu-cover-sgplus

مشاهده بنچمارک APU جدید Ryzen 3 7320u

در رویداد خبری Computex سال 2022 شرکت AMD در مراسم خبری خود پرکار ظاهر شد. یکی از اتفاقات در این رویداد معرفی سری جدید از APUهای لپ تاپ پایین رده با نام Mendocino بود. این APUها در حقیقت برای لپ تاپ ها و نوت بوک های پایین رده و اقتصادی در نظر گرفته شده اند و با APUهای موبایلی Ryzen 6000 که اخیرا عرضه شده اند متفاوت هستند. این APUها با معماری قدیمی Zen 2 تولید می شوند، چیزی که در Ryzen 4000 و برخی از APUهای سری 5000. همچنین در بخش گرافیک یک پارچه AMD بهبود عملکرد قابل توجهی را نیز در این مدل اعمال کرده است و بجای معماری Vega، از معماری RDNA2 در این پردازنده ها استفاده کرده است که خب همانطور که می دانید این معماری نسبت به Vega از قدرت و سرعت بهتری برخوردار است.

mendocino-laptops

استفاده از تراشه های گرافیکی RDNA2 قابلیت های جدیدی مانند دی کد AV1 را اضافه می کند. اگر چه نباید خیلی به قابلیت های گرافیکی استفاده شده در این تراشه ها دل بست و آن را گیمینگ خطاب کرد. در ادامه تصویری از سری پردازنده های Medoncino در Userbenchmark را مشاهده می کنید که در شاهد پردازنده Ryzen 3 7320U را مشاهده می کنیم که برای اولین بار نام این محصول در بنچمارک ها به چشم میخورد.

ryzen3-7320U-bench

با این حال هنوز جزییات کامل و دقیقی از این APU منتشر نشده و صرفا تا به امروز می دانیم که این پردازنده دارای 4 هسته و 8 رشته است و اطلاعات بیشتر نسبت به APU این محصول یعنی معماری RDNA2 در دسترس نیست. با توجه به بنچمارک فاش شده می توان گفت که قدرت پردازنده گرافیکی مجتمع این APU در حد و اندازه Vega 3 می باشد. در بنچمارک فاش شده عنوان شده که این محصول بر روی سیستم عامل ویندوز 11 و رم LPDDR5-6400 و حافظه NVMe استفاده شده است. AMD در نهایت اعلام کرد که لپ تاپ هایی که دارای پردازنده Mendocino هستند در اواخر سال 2022 میلادی وارد چرخه تولید انبود شده و به ویترین مغازه ها راه پیدا می کند. نظر شما در این باره چیست؟ با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.