ردکردن این
ucb-c-must-be-used

دستگاه ها ملزم به استفاده از USB-C خواهند شد.

هفته گذشته پارلمان اروپا استفاده از درگاه های شارژ USB-C را برای تمامی دستگاه ها اعم از موبایل، تبلت های کوچک و بزرگ و در کل واسیل الکترونیکی اجباری کرد. اکنون نامه سرگشاده دو سناتور آمریکایی به وزیر بازرگانی خواستار اتخاذ سیاست مشابه در ایالات متحده شده است. این نامه که توسط سناتورها ادوارد جی. مارکی و الیزابت وارن تهیه شده است، نیاز به اتخاذ درگاه شارژ استاندارد را با اشاره به آسیب های زیست محیطی ناشی از زباله های الکترونیکی، آزار اقتصادی برای مصرف کنندگان و منسوخ شدن درگاه هایی مانند Apple Lightning در لوازم الکترونیکی بیان می کند. در این نامه نیز بیان شده که پرداخت هزینه برای شارژ تخصصی می تواند یک بار مالی باشد و این نوآوری (منظور از نوآوری همان USB-C است( باید به نفع مصرف کننده باشد و “این مساله نباید به صرف هزینه بیشتر از طرف مصرف کننده باشد و آنها را مجبور به خرید تجهیزات شارژ متفاوت برای دستگاه کند.”

قانون اتحادیه اروپا در پاییز 2024 اجرایی می شود و تمام وسایل الکترونیکی کوچک و متوسط را ملزم به استفاده از پورت شارژ USB-C می کند. این قانون شامل تمام گوشی های هوشمند، تبلت ها، بلند گوهای قابل حمل، کتاب خوان های الکترونیکی (E-Readers)، کنسول های بازی قابل حمل، دوربین ها و هدفون ها می شود. لپ‌ تاپ ‌ها نیز تحت این قانون جدید قرار می‌ گیرند، اما تا ۴۰ ماه پس از اجرایی شدن این قانون برای وسایل الکترونیکی کوچک می توانند به مرور وارد این پروسه شوند.

apple-iphone-cable

در پایان نامه آمده است: “ما از شما می خواهیم با ادارات و آژانس ها و در سراسر و وزارت بازرگانی هماهنگ و یک طرح جامع ایجاد کنید که از مصرف کنندگان و محیط زیست با رسیدگی به فقدان استاندارد شارژ مشترک ایالات متحده محافظت کند.” شرکت اپل به وضوح بیشترین تاثیر را از این تغییر سیاست خواهد دشات. طبق اطلاعاتی که مدتها در فضای اینترنت پخش شده، شرکت اپل درحال آزمایش درگاه USB-C برای آیفون های آینده خود می باشد اما هنوز مشخص نیست که آیفون جدید از این درگاه استفاده می کند یا خیر. باید تا معرفی iPhone 14 منتظر ماند.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.