ردکردن این
tsmc-new-3mm-chips

تراشه های 3 نانومتری TSMC در سال 2023 عرضه می شوند

شب گذشته بود که شرکت تایوانی TSMC از غول های تولید کننده تراشه ها، از برنامه های خود برای چند سال آینده رونمایی کرد. این شرکت در نیمه دوم سال جاری قرار است تراشه های 3 نانومتری خود را در اختیار تولیدکنندگان و شرکت ها قرار دهد. همچنین این شرکت اعلام کرد که تراشه های 2 نانومتری خود را تا سال 2025 وارد چرخه تولید خواهد کرد. تراشه های 3 نانومتری به 5 طبقه تقسیم بندی خواهد شد.

tsmc-1

هر کدام از آنها نسبت به گذشته پیشرفت چشم گیری خواهند داشت و که با قدرت بیشتر، ترانزیستور های پر تراکم و همچنین کارآمدی بیشتر همراه خواهند بود. فناوری بکار رفته در این تراشه ها به ترتیب از فناوری های NX3, N3, N3E و N3S استفاده خواهد گرد. هر کدام دارای ویژگی های خاص خود می باشند. N3 و N3E با افزایش سرعت، N3P با بهبود عملکرد، N3S تراکم بیشتر و N3X عملکرد فوق العاده بالا همراه خواهند بود.

n2-chips
cortex-a72

اما در تراشه های 2 نانومتری در مقایسه با فاز N3E، 10 تا 15 درصد شاهد افزایش عملکرد خواهید بود همچنین 25 تا 30 درصد در همان فرکانس و تعداد ترانزیستور مصرف کمتری نیز خواهند داشت. N2 چگالی تراشه را نسبت به N3E 1.1 برابر افزایش می دهد. در همین حال، Samsung Foundry نیز تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری را در سال 2022 آغاز خواهد کرد، و همچنین قصد دارد تولید تراشه های 2 نانومتری را در سال 2025 آغاز کند.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.