ردکردن این
بهترین برنامه های ادیت ویدیو در موبایل

بهترین برنامه های ویرایش ویدیو iOS و اندروید – 2022

تدوین و ویرایش ویدیو امروزه به امری مهم و بسیار محبوب تبدیل شده است و داشتن برنامه تدوین حرفه ای و قدرتمند روی موبایل یا تبلت می تواند شما را بسیار کمک کند. بعضی وقتا بجای استفاده از برنامه های کامپیوتری برای تدوین ویدیو علاقه داریم برنامه همراه ما در جیب بذار باشد و به سرعت کار ما را به سرانجام برساند. خب اگر شما یک تدوینگر حرفه ای باشید، یا یوتیوبر هستید و یا فقط صرفا می خواهید چند ویدیو را کنار هم قرار داده و با کمی ویرایش خروجی خود را در شبکه های اجتماعی پخش کنید، این مطلب کاملا مناسب شما خواهد بود. در ادامه بهترین برنامه های تدوین (پولی و رایگان) روی موبایل و سیستم عامل اندروید و iOS را معرفی خواهیم کرد. تعداد زیادی برنامه ویرایش ویدیو در استورها وجود دارد، خوشبختانه با کار کردن با همه آنهایی که معرفی می کنم، به خوبی می توانم به شما بگم که این برنامه ها در حیطه کاری خود بهترین هستند پس با خیالت راحت برنامه ها را دانلود کنید و از تدوین ویدیو و خروجی نهایی لذت ببرید. با ما در اس جی پلاس همراه باشید.

1- برنامه Adobe Premier Rush (اندروید و iOS)

adobe-rush

ساده بگم، بهترین برنامه ادیت ویدیو روی اندروید و iOS، هنوز اپلیکیشن دیگری را ندیدم که عملکردی گسترده تر از این برنامه داشته باشد. رابط کاربری ساده و آسان از مهمترین نکات یک برنامه ویرایش ویدیو در موبایل است به همین دلیل تاکید میکنم که رابط کاربری اولین قدم در برنامه های ویرایش ویدیو در موبایل است که Adobe Premiere Rush بهترین است. آیکون های بزرگ و مرتب، پنل های بزرگ، راحتی گشت و گذار در تایم لاین مانند کشیدن ویدیو و رها کردن آن برای برش، همچنین اصلاح رنگ عالی و تمام امکاناتی که از یک برنامه ویرایش ویدیو روی موبایل انتظار دارید.  تمرکز اصلی ادوبی راش این است که شما به سرعت کات کردن و برش ویدیو و قرار دادن موسیقی و صدا گذاری را انجام دهید و بدون اینکه شما را در محیطی شلوغ قرار دهد، مستقیم سر اصل مطلب می رود.

2-برنامه Quik (اندروید، iOS، ویندوز، مک او اس)

quik

اگر از دوربین های GoPro استفاده می کنید. این برنامه دقیقا مناسب شما خواهد بود. اپلیکیشن رسمی GoPro با نام Quik امکانات ایده آلی مانند کنترل دوربین GoPro خود را از راه دور می هد. اما از این مورد که بگذریم برنامه Quik ویرایشگر بسیار خوب و حرفه ای بشمار می رود، ویرایش چند ویدیو در تایم لاین (Multi-Track Editing) که از ویژگی های مهم در تدوین است در این نرم افزار قرار دارد. همانطور که گفتم، این برنامه برای کسانی که از دوربین GoPro استفاده می کنند جزو واجبات است. از سایر ویژگی ها می توان به خروجی سریع 4K اشاره کرد.

3- برنامه LumaFusion (فقط برای iOS)

lumafusion
اگر Premiere Rush به اندازه کافی برای شما پیشرفته نیست، LumaFusion را انتخاب کنید، که جامع ترین مجموعه ویژگی را در بین هر برنامه ویرایش ویدیویی دارد، اگرچه فقط برای iOS در دسترس است. LumaFusion که توسط سازندگان Pinnacle Studio تولید شده است، به نوعی می توان آن را نسخه موبایلی Final Cut Pro (برنامه تدوین ویدیو در MacOS). از ویژگی بسیار جذاب این برنامه می توان به اضافه کردن شش آهنگ ویدیویی/صوتی برای عکس‌ها، فیلم‌ها، عنوان‌ها و گرافیک‌ها به همراه شش آهنگ صوتی اضافی برای موسیقی و جلوه‌های صوتی دریافت می‌کنید. LumaFusion قابلیت درج/بازنویسی، تصحیح رنگ، یک میکسر صوتی کاملاً برجسته، رندر بدون افت، پشتیبانی از ویدیوهای عمودی، ابزارهای پیشرفته ایجاد عنوان و حرکت آهسته/سریع (به جلو و عقب) را ارائه می‌دهد. همچنین تعداد قابل توجهی از افکت ها نیز در این برنامه وجود دارد. همچنین اگر جدیدترین تبلت iPad Pro را در اختیار دارید می توانید با کمک پورت Thunderbolt 4 برای سرعت بخشیدن به آپلود و دانلود از Dropbox استفاده کنید.

4- برنامه KineMaster (اندروید، iOS)

kinemaster

اگر تدوینگر ویدیویی حرفه ای هستید، KineMaster ارزش امتحان کردن را دارد. این برنامه که هم برای iOS و هم برای اندروید موجود است، به شما امکان می دهد از طریق یک رابط چند لایه، فیلم خود را روی تلفن یا تبلت خود وارد کرده، ویرایش و رندر بگیرید. ویژگی‌های پیشرفته عبارتند از حالت‌های ترکیبی (Blending modes) حذف پرده سبز و آبی (کروماکی) و میکس صدا حرفه ای همگی در این برنامه موجود می باشد. یکی از بهترین برنامه های ویرایش ویدیو برای برش کلیپ ها به صورت فریم-بر-فریم است. سایر ویژگی‌ها عبارتند از: پیش‌نمایش ویرایش فوری، کنترل دقیق صدا، فیلترهای LUT رنگی، کنترل‌های سرعت، ترکیب کلید کروما و ترانزیشن های سه بعدی.

5- برنامه Inshot (اندروید، iOS)

inshot
آیا نیاز به ساخت یک ویدیوی سریع برای شبکه های اجتماعی دارید؟ وقت تدوین کردن حرفه ای و اصلاح رنگ آنچنانی را ندارید، پس از نظر من برنامه Inshot بهترین برنامه برای شما خواهد بود. به راحتی ویدیو را وارد کنید، برش دهید، صدا قرار دهید و مستقیم آن را به گوشی، برنامه های شبکه های اجتماعی مانند Tik Tok، اینستاگرام ببرید. برنامه Inshot بسیار کار با آن ساده است.،به طوری که وارد کردن، برش و ویرایش کلیپ‌های اضافه کردن سپس فیلترها، برچسب‌ها، زیرنویس‌ها، ایموجی‌های با مزه را به راحتی تمام قرار دهید. تنها نکته منفی که می توان به این برنامه وارد کرد نبود Multi-track می باشد، و فقط یک لاین برای ویدیو در اختیار شما قرار میدهد. اما خب دلیل سادگی آن هم به همین دلیل است.

در آخر اگر برنامه ای در ذهن دارید و آن را در لیست بالا مشاهده نمی کنید، با ما در بخش نظرات در میان بگذارید. بهترین برنامه های که بعد از مدتها کار با آنها کار کرده ام را در این لیست معرفی کردم. دقت داشته باشید که ممکن است برخی برنامه ها به خوبی روی تمام گوشی های کار نکنند منظور روی گوشی های پایین رده می باشد.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.