ردکردن این
s22-camera

بررسی دوربین گلکسی اس 23 – دوربین ها و سایر اطلاعات تا به این لحظه

سری گوشی های  سامسونگ اس 23 نهایت تا هفت ماه دیگر رونمایی خواهند شد اما مدل پایه یعنی Galaxy S23 چه دوربینی خواهد داشت و عملکرد آن چگونه خواهد بود؟ اگر اخبار سامسونگ موبایل و یا در کل اخبار موبایل دنیا را همواره دنبال می کنید مطمئنا می دانید که خبر زیادی درباره پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی Galaxy S23 وجود ندارد، چرا که نسبت به سال گذشته که روزانه حداقل یک خبر برای اس 22 می آمد، خبر کم است.

با وجود اینکه در هفته ای که گذشت تقریبا هیچ خبری از پرچمداران بعدی سامسونگ وجود نداشت، این بار چند شایعه از افشاگران معتبر بیرون آمده که اطلاعات کلیدی در مورد دوربین های Galaxy S23 و Galaxy S23+ را به ما نشان می دهد. اگر این اخبار و شایعات اخیر را بپذیریم، گوشی های اس 23 و اس 23 پلاس هر کدام با یک دوربین سلفی ارتقا یافته در مقایسه با قبل عرضه خواهند شد، البته که بدیهی است که این دوربین ها زیر صفحه نمایش AMOLED نیستند و این موضوع در مورد تمام پرچمدارهای سری اس 23 صدق می کنم. شاید مهمتر از این مساله، اخبار جدید GalaxyClub می باشد که در مورد دوربین های اصلی دو مدل اس 23 و اس 23 پلاس می باشد که متاسفانه آنچنان خبر عالی نیست.

superzoom-s22
گلکسی اس 23 (زوم سه برابری) - منبع: Phonearena

همان اکشن زوم قدیمی؟

بله درست شنیدید، انتظار می‌رود که گلکسی اس 23 و اس 23 پلاس «معمولی» (حداقل در حال حاضر) به سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسلی با سنسور بسیار آشنا و مجهز به فناوری زوم اپتیکال پیشرفته 3X قدیمی بسنده کند.! طبیعتاً برای دانستن نوع و مدل سنسور خیلی زود است، اما اگر سامسونگ دوباره از دوربین 10 مگاپیکسلی مانند S22 و S22+ استفاده کند، قطعاً شوکه نخواهیم شد. اگر اینطور نباشد، پیشرفت‌های تکاملی خوبی و درستی  می تواند امکان‌پذیر باشد (بدون ذکر بهینه‌سازی نرم‌افزار و غیره)، اما در هر صورت، تقریباً هیچ ارتقای خیلی زیادی در خط تولید اس 23 نسبت به اس 22 وجود ندارد… حداقل در این بخش یعنی دوربین. اگر چه آنقدر هم این خبر نام امید کننده نیست، چرا که در Galaxy S22 و Galaxy S22+ به طور چشمگیری دوربین تله فوتو 64 مگاپیکسلی در پشت بهتر از S21 و S21+ در تثب تصاویر از خود نشان داند و دوربین های اس 21 از زوم اپتیکال 1.1 برابری بهره می بردند اما در نسل بعد شاهد بزرگنمایی 3.3 برابری “هیبریدی” بودیم.

متاسفانه طبق اطلاعات معتبر از Galaxy Club گوشی های S23, S23+ و S23 Ultra همگی به دنبال حفظ دوربین اصلی جلوی دوربین های قبلی خود (اس 22) هستند.و تنها نقطه قوت لنزهای اولترا واید (فوق عریض) با کیفیت بهتر برای تصویربرداری است که یک ارتقا به شمار می رود. روی کاغذ، لنز(های) اسرارآمیز تله فوتو S23 Ultra نیز می تواند فناوری های جدید و مهمی را به دست آورد و جهش های مگاپیکسلی قابل توجهی ایجاد کند، اما در واقعیت، بعید به نظر می رسد که ما بیش از 10 + 10 مگاپیکسل و زوم اپتیکال تا 10 برابر داشته باشیم.

s23-camera
منبع: وب سایت Galaxyclub.nl

چه تغییر بزرگ و اساسی را از Galaxy S23 باید داشته باشیم؟

اگر از عاشقان پرو پا قرص سامسونگ هستید و تعصبی رفتار می کنید باید گفت: به همان اندازه که می‌خواهیم لبخندی بر لبان شما بنشانیم و با خبرهای رگباری خبرهای خوشی به شما بدهیم، هنوز چیز زیادی برای گزارش در مورد پیشرفت توسعه و تولید سری اس 23 وجود ندارد. اما با توجه به پروژه اس 23 سامسونگ با نام کد “Project Diamond” که در ماه مارس فاش شد، نمی توان یک نسخه تکراری با پردازنده جدید اسنپدراگون و یا اگزینوس و بهبودهایی در بخش دوربین را از کره ای ها انتظار داشت. با توجه به نام پروژه انتظار بسیار بالاست و سامسونگ به احتمال بسیار قوی طراحی جذاب دوربین بسیار پیشرفته و ارتقا بالا را خواهیم داشت. سامسونگ در دو سری قبل در فروش پرچمدار و همچنین کیفیت تصویر ( با توجه به امتیاز دهی سایت DXO Mark) حسابی از رقیبان عقب افتاده و این غول دنیای فناوری به این راحتی ها قافله را از دست نمی دهد و فکری اساسی خواهد کرد.

s22-camera-plus

در نهایت باید صبر کرد و دید سامسونگ بازهم روند تکراری را ادامه می دهد و به یک ارتقا معمولی بسنده می کند یا واقعا مانند پروژه آن یک الماس “Diamond” ظاهر می شود و با کنار زدن رقبا دوباره به مقام نخست برسد. تنها زمان مشخص خواهد کرد همچنین امیدواریم اکنون که خبری از مدل جدید سری FE نیست قیمت نیز کمی کاهش یابد. نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ با پرچمدارهای آینده می تواند دوباره سکوی رهبری دنیای موبایل را بدست گیرد یا اپل و سایرین تخت گاز به این سربالایی ها غلبه می کنند؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.