ردکردن این
new-matebook

لپ تاپ هواوی Matebook 16s و Matebook D16 معرفی شدند.

هواوی هدفون های بی سیم Freebuds Pro 2 خود را با قابلیت حذف نویز فعال و دو لپ تاپ MateBook به بازار اروپا می آورد. هواوی همیشه اولین عرضه محصولات خود را (اغلب گوشی) در کشور مادر یعنی چین راهی بازار می کند اما این بار هواوی از شرق اینبار به قاره سبز کوچ کرده و محصولات خود را ابتدا در اروپا عرضه می کند. هواوی Freebuds Pro 2 پرچمدار هدفونهای این شرکت به شمار می روند. هر هدفون دارای درایو دوگانه مختص خود است که به سیستم صوتی Hi-Res Dual معروف است. این هدفون ها می توانند صدا جزییات فرکانس 14 کیلوهرتز را تا 48 کیلوهرتز افزایش دهند. در بخش حذف نویز،

Freebuds-Pro-2

Freebuds Pro 2 می توانند تا فرکانس 48 دسیبل را خنثی کنند که نسبت به نسخه قبلی خود افزایش 8 دسیبلی را تجربه می کنند. هدفون های Freebuds Pro 2 مانند بسیاری از هدفون‌ها، می‌تواند صداهای بیرون را دریافت و در حین تماس فرکانس ها را مسدود کند. به لطف همکاری با Devialet صداها در سطح عالی خواهند بود. ، برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

هواوی MateBook 16s

اما در بخش دیگر هواهوی از دو لپ تاپ بسیار زیبا جدید خود نیز رونمایی کرد. لپ تاپ Huawei MateBook 16s پرچمدار لپ تاپ های این غول دنیای فناوری می باشد. این لپ تاپ کاملا بر اساس نسخه سال گذشته خود یعنی مدل MateBook 16 می باشد. اما بزرگترین تفاوت نسبت به سال گذشته کوچ کردن از AMD Ryzen به نسل دوازده تیم آبی یعنی Intel Core i7 و i9 است. دو مدل با پردازنده های Intel Core i7-12700H با 6 هسته Performance و 8 هسته کارآمد، و مدل Intel Core i9-12900H همانند قبلی با 6 هسته عملکرد و 8 هسته کارآمد با حداکثر فرکانس 5 گیگاهرتز برای انتخاب کاربر موجود است.

matebook-new
صفحه نمایش همانند گذشته لمسی و 16 اینچی با رزولوشن 2520×1680 طراحی شده است. 100% وسعت رنج رنگ sRGB را نیز پشتیبانی می کند، نسبت کنتراست 1500:1 و حداکثر 300 نیت در بخش روشنایی را شامی می شود که خب بسیار صفحه نمایش با کیفیت را می توان از آن انتظار داشت. پنل صفحه نمایش این محصول با میانگین دلتا E زیر 1 کالیبره شده است. در بخش گرافیکی از چیپ مشترک (APU) خود پردازنده یعنی Intel Idis Xe استفاده شده است چرا که هیچگونه پردازنده مجزایی (Dedicated GPU) دیده نمی شود. در بخش حافظه ذخیره سازی کاربر می تواند از بین حافظه های 512 گیگابایت یا 1 ترابایت از نوع NVMe PCIe انتخاب کند. حافظه رم این مدل 16 گیگابایت از نوع LPDDR4x می باشند. لپ تاپ هواوی MateBook 16s دارای یک باتری 84 وات ساعتی و شارژر 135 واتی است.

هواوی MateBook D16

اما مدل دیگری که هواوی معرفی کرد مدل Huawei MateBook D16 می باشد که از نظر قدرت و کیفیت ساخت از مدل 16s پایینتر قرار میگیرد. صفحه نمایش این لپ تاپ با نسبت 16:10 است که نسبت به پنل های معمولی 16:9 فضای کمی بیشتر را به شما می دهد. وضوح این لپ تاپ نسبت به مدل بالا پایین تر است و در رزولوشن 1920×1080 با تراکم پیکسلی کمتر از مدل بالایی ساخته شده است. اما در بخش روشنایی تصویر و همچنین رنگ با مدل MateBook 16s با پنل 3:2 برابری میکند. در بخش پردازنده مدل MateBook D16 با پردازنده های Intel Core i5-12500H و Intel Core i7-12700H عرضه می شوند. در بخش گرافیک همانند مدل قبلی از پردازنده گرافیکی مشترک با CPU قرار داده شده است. منظور همان مدل Intel Iris Xe می باشد.

matebook-new-design

حافظه رم نیز 16 گیگابایت از نوع LPDDR4x است که در کنار حافظه ذخیره سازی 512 گیگابایت از نوع NVMe PCIe مجهز شده است.  اما قیمت این دو لپ تاپ تا به امروز اعلام نشده ولی احتمال بالا قیمتی اقتصادی را در پیش خواهند گرفت و بازار میان رده ها را هواوی هدف قرار می دهد. چراکه این لپ تاپ ها فاقد گرافیک مجزا هستند و نمی توان آنها را در زمره پرچمدارها قرار داد. باید تا زمان عرضه منتظر ماند و دید که قیمت چگونه خواهد بود.

هواوی همواره لپ تاپ های با کیفیت و زیبایی را روانه بازار کرده است که این دو محصول نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما باید دید که لپ تاپ های هواوی می تواند سهم قابل توجهی را در بازار داشته باشند یا خیر. از دید ما در محصولات هواوی می توانند با پایین آوردن قیمت ها و عرضه در سراسر جهان سهم خود را از بازار دوباره بدست آورند. در حال حاضر موفقیت لپ تاپ های هواوی و در کل محصولات این شرکت در حاله از ابهام قرار دارد. تحریم های آمریکا در بخش گوشی های این شرکت ضربه بسیار سنگینی به این شرکت وارد کرد، قبل از این اتفاقات هواوی با قدرت در حال فروش محصولات خود به خصوص گوشی های هوشمند بوده اما با تحریم های این شرکت از سوی آمریکا سیر نزولی این شرکت با سرعت بسیار زیادی پیش رفت و به جایی رسید که گوشی های هوشمند به کلی از لیست رقابت خارج شدند.

 این غول فن آوری اکنون دست به دامان سایر محصولات مانند لپ تاپ و درآمد زایی در بخش شبکه و سیستم های مخابراتی شده است. در کل باید دید که آیا هواوی می تواند با این دو لپ تاپ و سایر محصولات، خود به رقابت با برندهای محبوب و پرفروش مانند اپل برساند یا خیر. زمان همه چیز را مشخص می کند. نظر شما با لپ تاپ های معرفی شده چیست؟ آیا می توان این شرکت دوست داشتنی را دوباره در صدر اخبار ببینیم؟ یا باید فاتحه آن را بخوانیم و هواوی را به خاطره ها بسپاریم؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.