ردکردن این
samsung-and-global-sale

کاهش فروش گوشی های هومشند در سه ماهه اخیر

بر اساس گزارش کانترپوینت، فروش گوشی های هوشمند در سراسر جهان در نیمه اول 2022 به زیر 100 میلیون کاهش یافته است. این تحقیق نشان می دهد که فروش گوشی های هوشمند در بازار جهانی در ماه می امسال 4 درصد ماه به ماه (MoM) و 10 درصد سال به سال (YoY) کاهش یافته است که دومین افت متوالی در فروش MoM و یازدهمین کاهش متوالی است.

بر اساس گزارشی از کانترپوینت: فروش بازار گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان به 96 میلیون دستگاه در ماه مه 2022 کاهش یافته است. گفته می‌شود که این کاهش 4 درصدی در ماهانه فروش و کاهش 10 درصدی در فروش سالانه است. این گزارش افزود که این دومین کاهش متوالی در فروش MoM و یازدهمین کاهش متوالی در فروش سالانه می باشد. به گفته حتی پس از بهبودی همه‌گیری COVID-19، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند هنوز به سطح قبل از همه‌گیری نرسیده است.  بازار گوشی‌های هوشمند تحت تاثیر محدودیت‌های زنجیره تامین و امواج مداوم COVID-19 در سال 2021 قرار گرفت. گفته می‌شود کمبود قطعات در سال جاری در حال تثبیت است.

sales-in-2021

این گزارش می افزاید که در سال 2022 بازار گوشی های هوشمند به دلیل افزایش تورم، رکود اقتصادی چین و جنگ روسیه و اوکراین دچار کمبود تقاضا شده است. گفته می شود تقاضای کم منجر به افزایش موجودی می شود که منجر به کاهش محموله ها و کاهش سفارشات از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند می شود. در سه ماهه دوم، فروش می تواند به شدت تحت تاثیر قرار گیرد و انتظار می رود وضعیت در نیمه دوم سال 2022 بهبود یابد. تارون پاتاک، مدیر تحقیقات، در مورد تورم گفت: «تقاضا برای گوشی‌های هوشمند به‌ویژه در اقتصادهای پیشرفته به دلیل جایگزینی است که آن را به یک خرید اختیاری تبدیل می‌کند. و فشارهای تورمی منجر به احساسات بدبینانه مصرف کنندگان در سراسر جهان می شود و مردم خریدهای غیر ضروری از جمله گوشی های هوشمند را به تعویق می اندازند. افزایش قیمت دلار آمریکا نیز به اقتصادهای نوظهور آسیب می رساند. احتمالاً بخشی از مصرف کنندگان قبل از خرید منتظر تخفیفات فصلی هستند تا برخی از فشارهای هزینه را جبران کنند.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.