ردکردن این
apple-iphone-14-pro

کاهش 10 درصدی خط تولید آیفون های جدید

برخلاف اخبار چند روز اخیر طبق گزارشات جدید، اپل سفارشات آیفون 14 را 10 درصد کاهش داده است. اپل انتظار دارد تقاضای زیادی برای سری آیفون 14 آینده داشته باشد. به هر حال، خط آیفون 13 پرو پرفروش ترین گوشی های هوشمند جهان در سه ماهه اول سال جاری بوده است. اما گزارشی از Digitimes (وبسایت 9to5Mac) بیان می‌کند که حتی با پیش‌بینی تقاضای قوی برای نسخه 2022 این دستگاه، اپل مجبور است سفارشات آیفون 14 را 10 درصد کاهش دهد. همچنین در مورد سایر کشور ها نیز اپل با وجود شایعات در مورد تقاضای زیاد، سفارشات آیفون 14 را 10 درصد کاهش داده است.

دیجی‌تایمز (که هنوز از صحت آن مطمئن نیستیم)، دیروز اعلام کرد: «مطمئنا تولید انبوه آیفون‌های سری 14 اپل آغاز شده است، اما ارسال هدف موج اول 90 میلیون دستگاهی، 10 درصد کاهش یافته است.» TSMC، بزرگترین کارخانه تولید تراشه مستقل در جهان، اپل را به عنوان مشتری اصلی خود می داند. این شرکت تولید کننده تراشه های ارائه شده توسط شرکت هایی مانند اپل را می گیرد و محصول نهایی را می سازد.

iPhone 14 Pro Max Design
منبع: Phonearena.com

سه تا از مشتریان برتر TSMC یعنی اپل، AMD و NVIDIA، سفارشات تراشه‌های خود را کاهش داده‌اند. انتظار می‌رود که تقاضای تراشه‌ها با پیش‌روی سال افزایش یابد، چرا که تراشه‌های ساخته شده با نسل بعدی فرآیند 3 نانومتری TSMC شروع به وارد شدن به بازار می شوند. هرچه نود فرآیند کمتر باشد، تعداد ترانزیستورهایی که در داخل یک تراشه قرار می گیرند بیشتر است. این امر ضروری است زیرا تعداد ترانزیستورهای بالاتر، SoC را قدرتمندتر و کارآمدتر می کند. در حالی که معمولاً لیتوگرافی (برخی مواقع با نام نود پروسس Node Process یاد می شود) که توسط تولید کننده پیشرفته مانند TSMC و سامسونگ استفاده می‌شود هر سال کاهش می‌یابد، ممکن است تا سال 2026 به 2 نانومتر نرسیم. همچنین انتظار می رفت که اپل وابستگی خود به کوالکام برای تولید تراشه مودم 5G را کاهش دهد اما این شرکت با شکست مواجه شد و کوالکام تامین کننده انحصاری تراشه های مودم 5G خواهد بود که در مدل های جدید آیفون که در نیمه دوم سال 2023 تولید می شوند، می باشد.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.