ردکردن این
pixel-7-pro-review

بررسی پیکسل 7 پرو در برابر سامسونگ اس 22 اولترا

اوایل سال 2022 بود که سامسونگ پرچمدار خود را با نام Galaxy S22 Ultra روانه بازار کرد که از همان روز عرضه تا کنون حسابی همه اخبار رو به سمت خود جلب کرد. جنس بدنه عالی، پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1، قلم S و زیباترین صفحه نمایش گوشی های هوشمند ویژگی هایی است که در این گوشی نهفته است. در آن سوی رنگ مسابقه، پاییز 2022 جنگجوی جدید گوگل یعنی Pixel 7 Pro از راه می رسد. این گوشی توسط خود شرکت تایید شده است. تراشه اختصاصی و سفارشی Tensor روی این گوشی قرار خواهد گرفت و طبق ادعای این شرکت قرار است به شکل ویژه ای در بخش عکاسی تمرکز داشته باشد، و به طور خاص برای پردازش عکس و عملکرد در هوش مصنوعی بکار گرفته شود.
با این اوصاف، هردو دستگاه بهترین های سامسونگ و گوگل به شمار می روند اما با یک تفاوت بسیار مهم، قیمت. به احتمال بسیار زیاد پیکسل 7 پرو گوگل به طور قابل توجهی قیمت پایین تری نسبت به اس 22 اولترا سامسونگ خواهد داشت. 900 دلار در برابر 1200 دلار، اختلاف 300 دلار. اما آیا این دو گوشی واقعا اختلاف 300 دلاری خواهند داشت؟ گوگل پیکسل در چه زمینه هایی برتر خواهد بود؟ جواب را به طور قطع زمانی می توان داد که گوشی عرضه شده باشد و ما آن را به شکل کامل تست کرده باشیم. اما در این مقاله تا جایی که اخبار و شایعات موثق تا به امروز منتشر شده است را منبع قرار می دهیم به گوگل پیکسل 7 پرو را به نبرد با غول بی شاخ و دم سامسونگ می فرستیم. با من در اس جی پلاس همراه باشید.

صفحه نمایش و طراحی:

pixel-7-pro

در بخش صفحه نمایش، انتظار داریم که گوگل با پنل OLED بسیار با کیفیت همراه باشد. سامسونگ سالهاست که تخت پادشاهی صفحه نمایش را در اختیار دارد و از اینکه دائم سامسونگ در این بخش دائم بهترین است خسته شدیم و زیر پای خود سامسونگ علف سبز شده است چرا که رقابتی باید وجود داشته باشد. اگرچه شرکت اپل با iPhone 13 Pro Max خود توانست به این سلطه نزدیک شود در برخی مواقع سامسونگ را در صفحه نمایش شکست دهد، اما اگر جمعا در این چند سال اخیر این کره ای ها بودند که بازار صفحه نمایش را در دست داشتند. خب مشخصات S22 Ultra در بخش صفحه نمایش مطابق انتظار از Dynamic AMOLED است که تصویر خیره کننده ای را به ارائه می دهد و تصاویر آنقدر زنده هستند که دیدن فیلم باعث می شود چشم های شما نوازش شوند. همچنین رنگ تصاویر قابل تنظیم هستند و اگر از رنگ های تند و زنده علاقه دارید می تواند انتخاب را داشته باشید و اگر به رنگ های طبیعی علاقه دارید می توانید این گزینه را انتخاب کنید.  در قسمت نرخ بروزرسانی تصویر هر دو گوشی از رفرش ریت 120 هرتز و وضوح QHD بهره می برند. پخش رزولوشن کار برای هر دو سخت خواهد بود. خوب، پیکسل 7 پرو دارای قطر کمی کوچکتر 6.7 اینچی در مقابل 6.8 اینچی در گلکسی اس 22 اولترا خواهد بود.

از صفحه نمایش که بگذریم، به طراحی میرسیم، جایی که با دو دنیای کاملا متفاوت روبرو هستیم. تنها بخش مشابه به احتمال زیاد صفحه کمی خمیده پنل صفحه نمایش خواهد بود اما وقتی دو گوشی را می چرخانیم، اوضاع کاملا متفاوت است. پشت دو گوشی با طراحی کاملا متفاوت تولید شده اند.  در گوگل پیکسل 7 پرو همانند مدل قبلی با طراحی شبیه به شخصیت پلیس آهنی (Robocop) روبرو هستیم اما کره ها ظاهری کاملا جدید و با دوربین های تخت بشه شکل قطرات آب طراحی شده است. هردو طراحی دوستداران و منتقدان خود را دارند. در حقیقت این بخش کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

به احتمال زیاد گوگل با صفحه شیشه ای مات در پشت طراحی خواهد شد که همانند S22 Ultra می باشد. که البته مات بودن خوبی ها و بدی هایی نیز دارد، نکته مثبت این نوع شیشه کمتر کثیف شدن و کمتر جذب شدن اثر انگشت روی آن است اما به راحتی می تواند از دست لیز بخورد (البته دست هایی که خشک نیستند). سایر ویژگی های در بخش بدنه و طراحی می توان به گواهی مقاوم در برابر آب و گرد و غبار IP68 و شارژ بی سیم و بلندگوی استریو می باشد. شاید بهترین بخش و برتر بودن طراحی سامسونگ قلم S Pen است که خود را نسبت به سایر گوشی های متمایز می کند.

نرم افزار و عملکرد:

s22-ultra-software
گوگل از سال 2021 از یک تراشه Tensor سفارشی برای تلفن های پیکسل خود استفاده می کند. در خط Pixel 7، انتظار داریم که Tensor 2 جدید و بهبود یافته را ببینیم. نکته جالب این است که این تراشه ممکن است با مشخصات و طراحی گوگل انجام شده باشد اما توسط سامسونگ ساخته شده است. در عین حال، گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ از کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 (در ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی) یا تراشه اگزینوس 2200 خود سامسونگ (بازارهای بین المللی) استفاده می کند. در عملکرد که خب بدیهی است که تنسور جدید عرضه نشده است و نمی توان آن را مورد آزمایش قرار داد اما اگر بخواهیم به سراغ Pixel 6 برویم تراشه Tensor برای عملکرد خام ساخته نشده است بلکه تمرکز این تراشه بیشتر برای عکاسی محاسباتی و عملکرد در بخش هوش مصنوعی است. به عبارت دیگر گوگل رویکر :” هوشمندانه کار کنید، نه سخت” را در پیش گرفته است. (Work smart, not hard). اگرچه تراشه تنسور گوگل از بقیه رقبا عقب بود اما پیکسل های سال گذشته عملکرد خوبی را از خود به جا گذاشتند و انتظار میرود که Pixel 7 Pro نیز بهتر از قبل باشند.

دوربین:

برگ آس گوگل یا پادشاهی سامسونگ؟

pixel-7-pro-camera
خیلی خب، انتظاری جز دوربین عالی از S22 Ultra دارید؟ اساسا خیر. دوربین های اس 22 اولترا با چهار دوربین، که دو دوربین اختصاصی برای زوم اپتیکال (یک لنز پرتره 3 برابر و یک دوربین 10 برابر زوم) و هزاران نرم افزار پس از پردازش که امکان زوم دیجیتال رو به نحوه پیچیده ای فراهم می کند، همه و همه بسیار زیاد به نظر می رسد. همچنین سنسور عظیم 108 مگاپیکسلی در کنار لنز Ultra Wide با 12 مگاپیکسلی و لنز سلفی 40 مگاپیکسل و کلی امکانات دیگر در این گوشی به نوعی غیر قابل دسترس می باشد. اما پیکسل های گوگل را به هیچ وجه دست کم نگیرید. گوگل سنسورهای خود را سال گذشته بروز کرد و دوربین اصلی پیکسل ها به 50 مگاپیکسل ارتقا یافتند. این تغییر باعث شد رقابتی نزدیک با پرچمدار سامسونگ داشته باشد. انتظار می رود Pixel 7 Pro یک دوربین 12 فوق عریض به همراه سنسور 58 مگاپیکسلی (زوم) در کنار 50 مگاپیکسلی اصلی را در اختیار داشته باشد. همچنین دوربین سلفی این گوشی می توان گفت جزو بهترین ها خواهد بود.

باتری و بخش صدا:

در حال حاضر مشخصات دقیق در مورد باتری گوشی Pixel 7 Pro در دسترس نیست اما به احتمال بسیار بالا باتری 5000 میلی آمپر ساعت را شاهد باشیم. این رقم دقیقا با توجه به نسل قبل یعنی Pixel 6 Pro می باشد. گلکسی اس 22 اولترا همچنین دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است، با اینکه بهترین نیست اما به راحتی یک روز کامل را به شما ارائه می دهد. ما شرط می‌بندیم که Pixel 7 Pro همان نتیجه را به ما بدهد. در مورد شارژ، گلکسی از شارژ سریع تا 45 وات پشتیبانی می کند. پیکسل 6 پرو در 30 وات به اوج خود رسید. در هر صورت هر دوی این گوشی ها بدون شارژر در جعبه عرضه خواهند شد. گلکسی اس 22 اولترا به صورت بی‌سیم می‌تواند با قدرت 15 وات شارژ شود، در حالی که پیکسل 7 پرو باید حداقل 23 وات شارژ شود، زیرا این همان چیزی است که نسل قبلی‌اش قادر به انجام آن بود.

از نظر صدا، Galaxy S22 Ultra بسیار خوب است و امکان تنظیم بیشتر از طریق یک برنامه داخلی را فراهم می کند. Pixel 6 Pro کمی ناامید کننده بود، بد نبود، اما چیز خاصی برای نشان دادن نداشت. خواهیم دید که Pixel 7 Pro چگونه خود را نشان می دهد.

مشخصات Pixel 7 Pro و S22 Ultra:

گوشی Pixel 7 Pro بدون شک در بخش زوم توان رقابت با غول سامسونگ را نخواهد داشت اما اگر قیمت را در نظر بگیریم، در سایر بخش ها مانند دوربین اصلی می تواند رقابت بسیار ایده آلی داشته باشد. در مجموع پس از سال‌ها آزمون و خطا و متعادل کردن همه چیز، گوگل تعادل توانسته به تعادلی برسد. زبان طراحی خاص خود، عملکرد دوربین فوق العاده و هوش مصنوعی را بر روی تلفنی که با استانداردهای امروزی قیمت نسبتاً مناسبی دارد، ارائه کرده است. همه چیز بسته به گوشی Pixel 7 Pro دارد. تاریخ عرضه پیکسل 7 پرو 22 اکتبر 2022 می باشد. نظر شما درباره پرچمدار بعدی گوگل چیست؟ آیا گوگل توانایی رقابت را خواهد داشت؟ در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.