ردکردن این
12s-ultra-camera

دوربین شیائومی 12S Ultra – نزدیکترین تجربه به DSLR

تصاویر ثبت شده با دوربین Xiaomi 12S Ultra را می توان نزدیک ترین تجربه عکاسی با دوربین های DSLR در یک گوشی هوشمند دانست. در گذشته دوربین های گوشی های هوشمندی وجود داشتند که سنسور دوربین 1 اینچی داشتند، اما هیچکدام به شکل درستی نتوانستند تصاویر نزدیک به DSLR را به ما نشان دهد. گوشی هایی مانند Panasonic Lumix CM1، گوشی شارپ مدل های Aquos R6 و R7 و البته سونی Xperia Pro-I همگی از سنسور دوربین 1 اینچی بهره می برند اما همه قدرت را در اختیار شما نمی گذارند. پاناسونیک Lumix DMC-CM1 2014 بیشتر شبیه یک دوربین کامپکت بود تا یک گوشی، و برای گرفتن عکس های ایده آل اصلا و ابدا بهینه سازی خوبی نداشت. گوشی شارپ Aquos R6 و R7 تنها یک دوربین را در اختیار داشت و نرم افزار خاص و حرفه ای را برای کاربر ارائه نمی داد. در آخر سونی اکسپریا Pro-I که تنها 12 مگاپیکسل داشت که وسط یک سنسور 1 اینچی قرار داشت اما در نهایت تصویر به نزدیکی Galaxy S21 UItra می توانست ثبت کند.
12s-camera-setup

اگر به پیاده سازی این سنسور 1 اینچی و این مدلها نگاه کنیم، نکته مشترک همه آنها (بجز سونی که او هم کم کار است) این است که هیچ کدام تولید کننده گوشی های هوشمند نیستند. باستانی به معنای واقعی کلمه توسط یک شرکت تولید کننده دوربین ساخته شده است. شارپ Aquos R7 فقط در کشور اصلی خود ژاپن فروخته می شود و دستگاه های “Pro” سونی با رابط کاربری پیچیده دوربین و قیمت های بسیار بالا عرضه می شوند که باعث می شود حتی پرچمداران اپل و سامسونگ گرانقیمت ارزان دیده شوند. اما به نظر می رسد که در نهایت شاهد اجرای «درست» یک سنسور دوربین 1 اینچی در یک گوشی هوشمند هستیم و از این بایت باید قدردان شیائومی باشیم.

چند هفته پیش، منبع آگاه و معتبر Ice Universe در توییتی کوتاه نوشت که Xiaomi 12 Ultra “نزدیک ترین تجربه دوربین های DSLR در یک گوشی” خواهد بود. به عنوان یک علاقه‌مند به فناوری و طرفدار عکاسی با گوشی‌های هوشمند واقعا خوشحال شدم اما حقیقت سونی هم قبلا این حرف را زده بود اما اینجا شاید کمی قضیه تفاوت داشته باشد.

خب، اکنون رسماً چند روز با رونمایی رسمی از سری Xiaomi 12S فاصله داریم و یکی از پیشتازان مجموعه Xiaomi 12S Ultra ممکن است با یک سنسور دوربین 1 اینچی تمام عیار، عرضه شود. در بخشی از این اخبار که در سایت فون آرنا قرار داده شده بود، لی جون مدیرعامل شرکت شیائومی اعلام کرد:

"پس از تلاش بسیار، بالاخره می‌توانیم جدیدترین نوآوری خود را به اشتراک بگذاریم، گوشی‌های هوشمند شیائومی که با همکاری لایکا طراحی شده‌اند و عصر جدیدی را در فناوری تصویرسازی آغاز می‌کنند. Xiaomi 12S Ultra دارای سنسور Sony IMX989، بزرگترین حسگر تصویر سونی تا به امروز است. سنسور اولترا 1 اینچی مقدار بیشتری نور را جذب می کند، سرعت فوکوس سریع تر و محدوده دینامیکی بهتری را فراهم می کند."

12s-sensor

دوربین شیائومی 12 اس اولترا حاصل همکاری سونی و لایکا برای بزرگترین سنسور دوربین های هوشمند در تاریخ تلفن های همراه است. همانطور که اطلاع دارید شیائومی همکار و دوست جدید پیدا کرده است و آن هم Leica می باشد. Leica که نام آن در گذشته بیشتر در پشت گوشی های هواوی جا خوش کرده بود اینبار پس از جدا شدن به سمت دیگر چین و غول دیگری رفته است. اما این همکاری با گذشته لایکا فرق خواهد داشت.، به گفته کاربر معتبر توییتر: Kartikey Singh گوشی شیائومی 12 اس اولترا به لنز نوری SUMMICORN بسیار حرفه ای لایکا مجهز خواهد شد. ما انتظار داریم پوشش دو طرفه 8P با انعکاس فوق‌العاده کم در همه دوربین‌های پشتی 12S Ultra – نه فقط دوربین اصلی – وجود داشته باشد. از نظر عملی، این باید منجر به بازتاب کمتر از 0.2٪ و عبور نور تا 93٪ شود، به این معنی که بدون توجه به شرایط نور، باید منتظر عکس های فوق العاده شفاف و خیره کننده ای باشیم.

وقتی صحبت از ستاره میدان یعنی سونی IMX 989 با سنسور یک اینچی به میان می آید، این لنز و سنسور نه تنها به طور خاص برای Xiaomi 12S Ultra ساخته شده است، بلکه توسط شیائومی و سونی به طور مشترک توسعه داده شده است. توجه به این نکته مهم است که کلماتی مانند “همکاری” و “توسعه مشترک” در دنیای گوشی های هوشمند می توانند مبهم و به سادگی مطرح شوند. با این حال، این بار، گزارش ها حاکی از آن است که شیائومی با اظهار نظر در مورد پارامترهای دوربین، در توسعه واقعی IMX 989 مشارکت داشته است. علاوه بر این، طبق گزارش ها، هزینه توسعه IMX 989 نزدیک به 15 میلیون دلار بوده و بین شیائومی و سونی تقسیم شده است. 

از نظر عملی، شیائومی وعده می دهد که در مقایسه با سنسور دوربین اصلی آیفون 13 پرو مکس، IMX 989 حدود 172 درصد ناحیه حساس به نور بیشتری دارد و 32.5 درصد در گرفتن عکس سریع تر است. همچنین گفته می شود که 101٪ ظرفیت حساس به نور بیشتر و 11٪ سرعت راه اندازی سریعتر دارد. نتظار می‌رود که Xiaomi 12S Ultra از کل ناحیه حسگر IMX 989 استفاده کند. با لنزهای سفارشی لایکا شاید عصر جدیدی از عملکرد دوربین های گوشی را شاهد باشیم. در ادامه تصاویر ثبت شده با این گوشی را می توانید شاهد باشید.

همانطور که می بینید توانایی سنسور 1 اینچی شیائومی 12 اس اولترا خیره کننده است. بوکه تصاویر کاملا توسط لنز صورت گرفته و خبری از افکت پرتره نرم افزاری نیست. کیفیت بی نظیر این لنز نشان دهنده کیفیت سنسور 1 اینچی می باشد. جدا از عکاسی، در بخش فیلمبرداری این گوشی می تواند بزرگترین رقیب برای سایرین باشد چرا که با دریافت نور بیشتر و تفکیک سوژه به شکل کاملا طبیعی فیلمبرداری خیره کننده و پرتره طبیعی سخت افزاری می تواند کاملا رقبا را پس بزند. در حال حاضر، ما دقیقا نمی دانیم چه چیزی را باید انتظار داشته باشیم، اما شایعات به سیستم یکنواخت چند دوربینی با سنسورهای بزرگ و با وضوح بالا اشاره می کنند. شیائومی Mi 11 Ultra دارای یک لنز عظیم 1/2.0، 48 مگاپیکسل با زوم 5 برابر و یک دوربین دیگر با زاویه دید فوق عریض 1/2.0 و 48 مگاپیکسل است، بنابراین شیائومی تمام دوربین های پرچمداران فوق العاده خود را بسیار جدی می گیرد. شایعه شده است که 12S Ultra ممکن است دو لنز زوم داشته باشد، اما باید منتظر ماند و دید. نظر شما درباره این گوشی چیست؟ آیا واقعا دوربین این گوشی همانی است که انتظار داریم یا تمام این حرف ها فقط برای تبلیغات است؟ به زودی خواهیم دانست.

بیشتر بخوانید

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.